stallet och städ dag

Hej hej , har vart en chill dag idag. Haft studiedag.
Vad har jag gjort? Jag har för första gången på 5 veckor haft sovmorgon. ( har vaknat vid 7 eller tidigare varje dag).
Galet skönt.
Har kollat på något avsnitt gossip girl och resten av tiden städat mitt rum. Rensade ut några hyllor i rummet. Blev ungefär 2 kassar med saker som ska slängas. Och dessutom inte riktigt klar än.
 
Var istallet innan. Hadde kvällen idag så det blev rätt sent. Tog in Blackis borstade honom lite snabbt och slängde på sadel,benskydd och träns. Sedan tog mamma och gick ut med honom på ridbanan. Hon gick några varv med honom( jag får inte gå med honom då han kan få ryck och kasta sig iväg, Mamma tror tydligen inte att jag klarar av det -.-). Han var väldigt lugn faktiskt.
 
Anldeningen till att jag inte red idag var att hans kota är varm. Vi vet inte varför men för någon dag sedan hittade jag en skorpa där. Vet inte om det har blivit något av det och att det är anledningen till att han är varm. Han rör sig dessutom väldigt mycket i hagen och om det är något med benet så blir han varmare av att han rör så pass mycket på sig.
Imon tar vi med lite medicin vi hade hemma til lhonom. Hoppas benet blir bättre då.
Även om han är varm i benet kommer vi nog få gå lite med honom. Han är en sån ponny som behöver få röra på sig. Helst galoppera och verkligen arbeta med hela kroppen. Att bara gå i en hage gör honom rast lös ,tyvär.
Men vi får helt enkelt se vad som händer och fortsätta hålla koll på benet.
 
Tyvär vägrar han vara med på bild:( Få ta imon när det är lite ljusare!
Bilderna är från förra året vi var fett dåliga då. Nu är vi waaaaay mycket bättre! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0