planering!

Eftersom att Blackis rör på sig så mycket i hagen får jag inte rida honom nu.. Men jag tror han har lugnat ner sig och ska därför planera lite.
På tisdag nästa vecka kommer kotknackaren (Blackis kommer antagligen ha låsningar i halsen och ryggen.)
Efter det ska han vila i några dagar. Alltså är det inte lönt att sitta upp på honom redan nu.
Jag tänkte att på lördag ska jag ut och gå med honom. Inte i skogen men på banan eller i ridhuset beroende på väder.
Söndag likaså.
Tisdag tar jag på honom longerings gjorden med inspänningarna på. Leder runt honom som en riktig uppvärming. Sen tar jag på inspänningarna och går med honom helt enkelt. Så han får lite gymnastik och börjar arbeta riktigt med kroppen.
När han sen får börja gå efter att kotknackaren har vart och kollat på honom går jag i en dag.
Dagen efter får han longeras utan inspänningar i början och sedan sätter vi på inspänningarna mot slutet. Sen får vi se om jag kan rida igen.
 
Kanske blev lite rörigt? Hoppas ni förstår ändå! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0