Känslan- Det här gjorde vi bra.

Jag är så sjukt taggad på att få tävla. Tävla med min prins.
Få honom smal och ståtlig av muskler. Raka av  honom all päls och ha världens coolaste teckning på hans rumpa.
Putsa sadeln och tränset ,Sätta på mitt nya jw schabrak och den nya magplattan på sadeln för att sedan packa in det i transporten.. .
Stiga upp tidigt på morgonen och ta på sig de vita ridbyxorna, den nya kingsland toppen och ta med de ny putsade stövlarna för att sedan springa till bilen och där inse att man glömt kavajen.Springa snabbt in och slita åt sig kavajen.Sedan åka till stallet. Fixa iordning Blackis med en lagom nervös mage. Lasta in världens finaste ponny i transporten och åka.
Komma till tävlingen, gå banan med en lagom bitchig blick för att sedan se ut som en helt lost hundvalp som letar efter sekreteriatet för att visa vaccinations intyget. Sedan lasta ur snyggaste ponnyn på tävlings platsen.
 
Se allas avundsjuka blickar vändas mot min urgulliga ponny med den busiga blicken och  manen som ligger på båda sidorna av halsen...
Hoppa upp på hästen och skritta runt som en king. Gå in på framridningen och visar alla vad just VI går för.
Komma på hindrena och ge allt! Försöka göra som vi gjort på träningarna.
Gå ut från framridning och gå in på tävlingsbanan där dommaren precis ropat ut att vi ska göra oss redo.
Memorera banan ytterligare en gång och visa Blackis de läskigaste hindrena.
 
Se ekipaget före oss rida i mål och för att fatta galopp och lyssna efter startsignalen.

Göra en kanon runda. Perfekta vägar och ett lugnt men friskt tempo genom hela rundan..
Gå i mål och slänga sig runt halsen på den perfekta ponnyn som just kämpade sig igenom banan.
Ta rosetten i handen eftersom att jag redan vet att Blackis inte kommer låta funktionären sätta dit den i hans träns.

Hoppa av och spänna upp sadel gjorden för att sedan själv sätta på rosetten i hans träns. Ta ett kort och skratta åt ponnyn som ser aningen smått förvirrad ut. Vänta vid transporten medan mamma köper dricka och en snickers/alt äta kakor och daim som vi tagit med hemirfån.
Lägga sig dubbelvikt av skratt när Blackis försöker ta kakorna/daimen/snickersen. Dela av en bit och ge den till honom. Han tar nöjt emot biten och tuggar upp den med öronen spikraka framåt och skakar glat huvudet upp och ner i nickningar.
 
Sedan åka hem, nöjdare än någonsin med vetenskapen om att JAG vart duktig och kämpat, att min PONNY vart duktig och kämpat. Att JAG OCH BLACKIS har vart duktiga och kämpat som ett TEAM tillsammans.
Tillsammans för alltid!
 
 

Kommentarer
Postat av: zuzanna

oJJ , förlåt !
råka länka fel blogg , men ja , det är jag :)

2012-09-24 @ 14:22:11
URL: http://fourlegs.devote.se
Postat av: Josefine the king

Asså Jennifer du berättar med en sån inlevelse att nästan jag vill börja tävla, låter grymt kul !:D

Svar: Börja tävla då?! Det är sjuuukt kul! :D
sandbergjennifer.blogg.se

2012-09-26 @ 19:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0