hoppträning!

Ni skulle sett vilken chock jag fick när jag kollade på namn listan och skule se vilken häst jag skulle ha.
Jag fick inte mirco som jag brukar. Istället stod det hästen jag hatar (nej starkt or men ogillar) att rida.
Världens segaste häst.(åh låter elak).
Nej men fick summer-night. Underbar ponny med hjärtat på rätt ställe, dessutom världens sötaste ponny blick. Helt ur söt är han.
Dock är han så seg så ni kan inte tänka er. Det är inte så att man måste smacka hela tiden men för att få lite fart måste man vara på med skänklarna konstant.
Dock börjar han blir lite gammal nu...
 
Hoppade iaf.
Vi hoppade fram på ett räcke först trav och sen galopp. Meningen var att man inte skulle sökas till vägen utan att kunna komma på  hindret utan att rida precis vid väggen.
Sen hoppade jag och en annan som också hade ridskole häst 2 st olika kombinationer. Har faktiskt inte hoppat det på ett tag.
Sen hoppade vi en bana där kombinationerna var med. Lite bågar och sådär. Hoppade inte några höga hinder. dem kanske låg på 60 och något på 70 kanske? ja runt 60-70 tror jag.
Lagom höjd för gamle S-N.
När jag skulle hoppa de två sista hindrena var han jätte trött. Så nej inga högre hinder för den gamle mannen! :)
Mamma lyckades bara få ett bra kort. Åhhhh tror jag ska ge henne en fotokurs.
 Bilden bled sådär men aja. Kolla på hans framteknik. På bilden var han ändå sjukt trött.
Han har vart en gamal tävlings ponny innan. Mest i hoppning men tror även han har tävlat endel i dressyr. Jag tävlade han för 1 år sen. Gick katastrof klarade inte av honom... Var helt enkelt sjukt dålig kunde inte få ner han på tyglen ens. Nu tog jag bara lite ihan så gick han som en dressyr ponny! haha :D

Ska försöka hinna med de sista på designen imorgon. Hoppas jag kan sätta in hela då! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0