dressyr träning

Skriver lite sådär sent just om dressyr träningen.
Heheh
Vi hade inte vår vanliga tränare idag.Surt. Ändå hon som kan med våran grupp.
Men det gick bra ändå. Vi gjorde mycket skänkelvikningar och galoppövningar. Mycket avbrott och fattningar. Vilket var en bra övning för mig och Chanel då jag har lite svårt att sitta i balans när jag saktar av.
Det gick jätte bra faktiskt. Men hon var sjukt stark idag. Kunde knappt sakta av henne och på volter var hon svår att svänga. 
 
Efter lektionen fick jag tipset att hålla koll på Chanels rumpa så hon inte svänger ut den i galoppfattningarna. Vilket hon gjorde igår. Jg tänkte inte på det men när ridsläraren sa det så forstod jag att det var sant.
 
Dessutom ska jag verkligen använda mina skänklar när jag henne i härnen tex. Så hon ställer sig om min skänkel.
 
Som helt het gick det bra ävenom hon var stark.
Nöjd!:D
Bild fråni söndags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0