dagens ridpass m.m

Skulle kommit ett tidsinställt idag men tydligen blir det imorgon istället. Antingen är min data helt skumm eller är blogg.se det.
Vaknade vid 8 tog på mig stallkläderna och åkte till ridskolan. Flaggade hela tävlingen idag. Segt och långtråkigt. Men det var kul att se alla fina ponnisar.
Åkte vidare till Vartorp och red Chanel. Red ut i skogen så Chanels ägare Jennie kunde gå med , med sin nya häst ( hon red inte på den). Red sedan i paddocken där även Jennie satt upp på sina andra häst. Jätte fin.
Tillbaka till mittridpass. För första gången tog jag tag i henne direkt.Red upp henne och försökte göra halvhalter lite oftare än vad jag brukar. Red mycket volter också. Gick otroligt bra. Älskar den där hästen!
Hade vi bara haft pengar hade vi köpt henne:"(
Men aja har ju min lilla pingla.
 
Kände på hans ben idag. Det har vart varmt i helgen därför har vi inte vågat gå med honom. Kände lite extra idag och insåg att värmen är i kotan och inte knät därhan oppererades. Alltså borde detta inte ha med skadan att göra. Grejen är bara då vad som har hänt?
Han har rätt mycket stenar i hagen så om han har sprungit kan han ha stött till en sten. Därimot kunde jag inte se något sår...
Mamma kunde inte heller se någon hälta. På tisdag tar jag ut och går med honom vare sig han är varm eller inte. Kolla  läget bara och se hur han drabbas av det.
 
Imon blir det dressyr träning med Chanel! hihi
 
Hann föresten inte göra designen. Kom hem vid halv fem ochråkade somna i 2 timmar. (med ridkläderna på haha 11 timmar i ridbyxorna, mysigt)
 
 
Här är lite bilder från dagen ridpass!
(mer bilder kommer imon!)




Guuud va fin hon är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0