haaalt

Herregud va Blackis var tjurig idag. Ställde upp han i gången och nej där ville han inte står. Bråkade och tjurade hela tiden.
Försökte bitas och ja var allmänt dum.
När jag borstat klart han klippte mammahon.(det sista som var kvar)
Efter det tog jag på han ett täcke och longeringsgjord och tränset. Sedan tog jag ut han i ridhuset och gick med honom. Han försökte mosa mig hela tiden därför slutade allt i lydnads arbete. Gjorde halt väldigt ofta vilket han tyckte var tråkigt, men oj vad han lyssnade sen. Super duktig var han.
Satt på inspänningar efter en stund så han fick arbeta lite även om vi bara gick. Han gick verkligen super fint och gjorde halt när jag bad honom om det. När jag sedan tog in honom i boxen blev vi bästisar igen.
Gosade super mycket med honom och han blev inte alls arg som han blivit den senaste tiden.
Hoppas hans unghäst trots håller på att sluta!
åhhh va han är jobbig ....ovisade bilder från viås i somras!
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Snygg häst :)

2012-10-28 @ 15:02:24
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0