dagens ridpass!

min ponny var sjukt fin idag. Han går i en hage som är en bit från stalelt och ridbanan därför fixade vi han utanför hagen och sen red upp till ridbanan.Så han var uppvärmd och klar när vi kom dit.
Travade först i lätt ridning gjorde enmassa volter för att jag han mjukare i sidorna. Dock var han väldigt pigg så jag började galoppera ganska snabbt.
Även om det var första galoppen var han sjukt fin.Istället för att göra som jag brukar ( plocka med händerna HELA tiden) höll jag dem stilla och stadigt och ställde han mer isvängarna.
När jag var lugn kunde han koncentrera sig mer på att få med sig benen och bara springa lite lungt. Så han tog tag i bettet och gick underbart. Även så när jag saktade av. Han bråkade lite med huvudet som han gjort det senaste taget men jag fick snabbt iordning på han igen. Red mycket på en stor volt i båda varven i trav och galopp.
Kan inte säga annat än att jag är super nöjd.
och vet ni vad?
Var ju med i div III förra terminen vilket var super bra för mig och Blackis som då inte kommit i gång med tävlingar.
Efter som att det blev lite krabb med den här terminen kommer jag inte kunna starta l:a nästa termin så ska därför vara med i div III igen. Trodde inte det skulle bli ett lag men nu är det bestämt att det ska bli! :D
Super ju! :D




Finaste ponnyn <3

Kommentarer
Postat av: Elinaa

grymt fina! :)

2012-06-06 @ 21:01:44
URL: http://toppryttare.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0