dagens ridpass!

Efter bara ett skogspass på 2 veckor hade jag en överladdad ponny.
Att då rida i en blöt hage var inte lockande.
 
Försökte rida lite lugn men det var ju inte så lätt med min lvertaggade ponny. Försökte få han på tyglenmen han bara stretade och vill springa. Eftersomatt han inte fick det fick jag hålla i honom endel och då blev han bara ännu hårdare i munnen.
Så jag hoppade av och mamma longerade han lite lugnt.
Satt upp igen och då var han lugnare. Fick ner honom på tyglen med ridpasset var inte woooow direkt!
Men han har knappt gått något senaste tiden,vi var i hans hage, och han är tjock! ;)
 
Imon rider jag ut i skogen om det är fint väder.
 
Såg idag också att Mathilda(stallägaren) hade hinderstöd och bommar i hagen så någon dag i veckan tar jag nog fram några bommar som han kan springa över några gånger.
Då blir han nog glad!

Bilder kommer imorgon! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0