rolig uteritt! :)

Red ut idag. Mamma lånade en cykel och anneli stallägaren red ut med sin häst.
Skrittade till en grusväg där vi sedan travade ganska långt. Blackis var inte lika pigg idag som igår och hade inte riktigt det där trampet. Dessutom var han väldigt stel i munnen. Han behöver ett jukgörande dressyrpass. Travade tillbaka nästan till vägen där jag och annelie sedan galopperade där vi travade. Skulle galoppera före vilket inte gick då Blackis inte skulle galoppera? Men när Ludde började galoppera ville såklart Blackis också göra det. Har inte galoperat på länge och nu insåg jag hur kul det är haha!
Han arbeta till 1000 med benen riktig paower stark var han med men det gick jätte bra.På vägen tillbaka till vägen blev han pigg igen så när Ludde galopperade iväg höll jag in Blackis Tänkte att jag kunde trava en bit och sen fatta galopp. Jo tjena.Han ställde sig på bakbena och sedan hoppade upp med dem(allt stillastående) alltså blev det en bockning och när jag inte fattade vad som hände tog han saken i egna händer och galopperade iväg. Haha, men han tyckte det var roligt lilla bebisen.
 
Imon blir det att rida i någon hage. Han behöver lite mjukgörande arbeta och ett mjukare underlag än en asfalterad väg och en grusväg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0