Om Black And White!;

Black And White även kallad för ,Blackis, the Blackster,svart vit, pucko, tjockis,knäppis,mongo,älskling och mycket mer.
Älskar att rulla sig, fisa, gosa in sin mule i mitt hår/kinder/tröjor, älskar att äta kakor,spån,daim,snickers och dricka jordgubbs saft.
 
Blackis är en d-ponny av rasen Lewitzer(en speciell ras från tyskland. Rasen får endast vara skäckar).
Han föddes första april 2006 i tyskland. Han flyttade sedan vidare till Polenoch sen vidare till danmark(vi vet inte säker om han reds in i polen eller danmark) som 3 åring( ? )
kom han till sverige där han sedan börjades rida på riktigt. Vid 4 års ålder hittade jag hans annons på blocket. Mamma sa nej direkt. Enligt henne värkade han klumpig och sådär. Men senare åkte vi och tittade på honom. Möttes av en osäker häst med bakåt strykna öron. Försökte bitas när jag kom nära. Dock helt underbar att rida. Var lite osäker när mamma frågade om jag ville ha honom. Men han var min dröm ponny så en vecka senare rullade vi till skåne med släpet och kom sedan hem med min tjockis Blackis.
Han var osäker,arg när man kom nära,litade inte på oss. Men efter ett tag litade han äntligen på mig och mamma.
Dock inte i ridningen såfort täcket åkte åt sidan kastade han sig iväg och bockade tappade jag balansen på honom blev jag snabbt en rodeo ryttare.
 
Han älskar att hoppa och var väldigt pigg därför fick våran hopptränare rida honom och tävla hans första klubbtävling som var felfri! (y)
Nu är han jätte duktig att hoppa och stannar inte alls! Tävlat lite lokalt på han med både framgångar och motgångar.
 
Dressyren tyckte han inte alls var rolig i början. Han ville bara galopper runt och runt i det stora ridhuset. Som förövrigt var väldigt konstig med de stora speglarna(första gångerna brukade han vända sig mot dem och stå där och kolla in sig själv)
Nu har vi tävlat lite lokalt i dressyr. Har gått bra med tanke på att han är unghäst men några vinster har det itne blivit...än.
 
Idag litar han på oss jätte bra. Jag kan göra nästintill allt på han men han är fortfarande osäker vid höga ljud och när jag tappar balansen på han.
Vi tror att han kan ha haft det svårt när han transpoterades ;) mellan alla länder. Och att han blivit slagen osv med...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0