jag och Blackis?

Som många kanske vet nu är Falsterbo horse show nu.
Hade gärna åkt dit men är som sagt iväg.
Jag vill en gång tävla där med Blackis. Tänk er bara känslan att vara där med sin ponny och inte bara kolla på de andras ponnysarna.
 
Känslan att veta att allt slit, all svett, alla tårar har vart värt det.
Jag skulle inte tänka på att bara få vinna. Grejen är att bara vara där. Att sedan vinna skulle vara en dröm En dröm man haft sedan man var liten.
 
http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Ponny/2012/7/Klar-seger-for-Alicia/
14 år och vunnit en ponny kür.
Min dröm är hennes verklighet.
 
I dressyren kommer jag nog aldrig komma  så långt.
Inte det att jag saknar kunskapen att lära och kunna det. Inte det att Blackis är dålig.Han är bäst.
Men han har inte DET. Det som dressyr ponnysar behöver. Han är duktig och vi kan säkert komma långt och tävla la och fei och massa sådant. Men han har inte stegen.
Han har inte stegen för att vinna över de grymma ponnysarna.
Men man ska aldrig säga aldrig. Kanske kan jag rida han till de stegen som han har i mina drömmar. Vi båda måste lära oss.
Men än är vi inte där...
Men vi ska!
Vi har kommit en bit på våran långa väg.
Vi har tillsammans gått igenom många mottgångar. Folk har tyckt att han vart en ponny som aldrig kommer anpassa sig till det jag vill. Vi har slagit tillbaka orden till deras munnar. Vi är inte på tävlingsbanorna i ett ärevarv...än.....!Vi har fått så mycket mer nämligen äkta vänskap ett äkta band mellan häst och ryttare.
Jag skulle aldrig byta det mot ett os guld eller liknande. ALDRIG
 Blackis har vunnit så mångas hjärta på klubben och vi har till och med personer som vill köpa han även om det är 4 år kvar tills vi måste skiljas åt bara att inse... min ponny är grym,han är bäst, slå det.
Black And White  -06*
<3
Tycker den sista bilden är väldigt bra(min egna bild så ta den inte tack). Drömma om det, önska sig det och göra det.
Drömmar och önskningar uppfylls inte alltid av sig själva. Man måste själva göra det.
Gör det med klass! ;D
(förlåt för kassa bilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0