Dagens ridpass

HSkulle ladda upp bilder på matingalet Men jag glömde fullständigt bort det. Så de bilderna kommer i mon.
Lovar.
 
Dagens ridpass gick både bra och dåligt. Vet faktiskt inte vad jag ska säga..
Red i hagen då de inte finns någon ridbana ( -.- )
Han brukar aldrig gå fint när han går i hagar. Han koncentrerar sig inte som han gör annars.
Dessutom har han nu de senaste 2 dagarna börjat bråka när vi lämnar hagen. Han försöker vända om och vill inte lyda mig.
Idag var han så sjukt dum och konstig!?
Red på en volt lite längre bort i hagen. Gickbra på ena sidan men så fort vi kom på sidan mot stallet ville han svänga av, bråkade,backade och när jag blev arg på han och smakade på kändes det som att han skulle stegra.
Så jag hoppade av och mamma fick longera han.
När jag sedan hoppade av gick det bättre men det var ju inget grymt ridpass.
Jag hade planerat att hoppa ett litet skutt på han så jag tvingade mamma att låta mig hoppa ett liiiitet skutt.
Han ville inte hoppa först men sedan blev han über glad och blev jätte pigg, haha knäppis ponny!
Men när han insåg att vi inte skulle hoppa mer blev han dum och arg i gen -.-
 
Får se vad vi gör med han imorgon.
Här är en bild från idag. Han har en super mage just nu och är inte i topp kondis och har dessutom inte hoppat på ett tag så tekniken var inget super direkt. Att han dessutom hade kryp på sig gjorde inte saken bättre.
Som sagt tekniken vart inte riktigt med han ben och tjocka mage! ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: NellieB

Sv. Tack Jennifer. Det var väldigt snällt skrivit av dej. Tack.

2012-07-02 @ 23:02:26
URL: http://Nellieberntsson.se
Postat av: Rebecka Lodin

Haha, min häst är också tjock, syns dock inte så väl på bild, som tur är! haha ;)

Du sökte någon som skulle vilja gäst blogga, ja gör det gärna! :)

2012-07-03 @ 13:22:44
URL: http://sundsvallsponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0