Sjukt:(

Sjutk att man kan skära hästar.
Fattar inte vad folk har för nöje med det lixom.
Det ända rätta är de som gjort det själv ska få känna precis samma sak.
Få en kniv i sig.

http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2012/1/Skurna-hastar-i-Mariestad/

Dagens ridpass:
Gick jätte bra.
Gick några varv med Blackis först sen hoppade jag upp på han och skrittade några varv och började med trav arbete.Red igenom han lite och testa även att galoppera lite.Dock var det halt och så på ridbanan.Men kande bara på att för att se om han var pigg.
Sen gjorde jag inte så mycket mer.

Imorgon är det hoppträning och min ponny kommer säkert tagga till 100 eftersom att det var nästan 2 månader sen han hoppade sist :D
Sen har vi knappt galopperat den senaste tiden så han kommer antagligen vara pigg.
Iaf satsar jag på att kunna rida han i ett stadigt tempo under hela lektionen.
Även han ska var mjuk i sidorna.
Så framridningen kommer jag försöka få han att söka ner med huvudet och göra en massa volter och tempo växlingar.
Får se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0