Utseende fixerat

Någon som tittar på mammor och minimodeller och top modell?
Mini modeller är ju dock slut nu :((
Jag kollar på det iaf!
Helt sjukt egentligen hur långt folk kan sträcka sig bara för sitt utseende. Skulle aldrig lita på mitt utseende så  mycket att jag (om jag nu vart lite äldre ) skulle säga upp min lägenhet och jobb.

Tråkiga är att man ändras själv också. Jag som aldrig sminkat mig. Aldrig brytt mig om mode och smink gör det nu. Älskar att kolla bland smink och kläder. Även om jag aldrig skulle köpa det.
Ridsporten är också sån. Alla har nytt och snyggt nu för tiden. Dyra kingsland saker som jag bara kan drömma om.
Frågade till och med min mamma om man var tvungen att ha snygg och dyr utrustning för att komma någon stans inom ridsporten. Nu är det inte längre att man ska ha ett hyfsat snyggt schabrak utan det är allt utrustningar, gummiband till hästen manar (wtf?) och transporter. Lagom pinsamt när man kommer där med en transport från typ 80-talet ;O dock är den renoverad men inte alls lika fin som andras.
Mode har verkligen gått för långt. alldeles förlångt.
Imånga fall tror jag till och med att folk avstår från det dem gillar mest för att dem är rädda för andras blickar pga av hur DE ser ut, hur UTRUSTNIGNEN ser ut, hur FOLKET man vistas med ser ut....
allt.
Till och med husen måste vara super moderna för att man ska bjuda in folk.
Synd bara att skolan inte fattar något om mode och inredningen -.-'

Hjälmen:köpt ngnstans väldigt billig för att vara en hjälm.Men jag älskar den!
Tränset:Ullared jätte billigt men passar perfekt för Blackis.
schabraket:Ett gammalt som mamma hade till sina hästar. Lite urtvättat men jag älskar den ändå.
ridbyxorna: köptes på rea. Inget märke alls.
Benskydden: Köpte vi på ullared. Jätte snygga tkr jag. Inte jätte dyra för att vara benskydd.
Skorna och schapsen köptes på hööks och var faktiskt ganska dyra. Men de fick jag i present. Jackan är en klubb jacka och är väl också ganska dyr. Dock är det en sponsor jacka från citygross så den blev inte lika dyr. Sadlen är helt nya men ett helt ok pris för att vara en ny sadel.
HÄSTEN:Otroligt billig för att vara en hest. Folk trodde vi hade gett mer än 30000 mer än vad vi faktiskt gjorde;O
Som sagt priset och utrustningen spelar ingen roll så länge man själv klarar av det och mår bra av det.
I don't care. Ska nå toppen vare sig jag gör det med håliga byxor ,gammal pott hjälm,sönderslitna ridstövlar och ett mögligt schabrak. It don't stop me biatches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0