Dressyr träning

Insåg faktiskt problemet som min galna ponny har.
Nästan varje gång jag skrittar runt får han spöken i huvudet och vill itne alltid göra som jag säger.Idag var det så. Han ville inte vara jäm i sidorna utan skulle bara vingla ut i väggen eller mot mitten. Var enormt arg och trött på han. Sen travade vi och allt släppte. Han var hur fin som helst. Ibland orkar han inte hålla upp sig och drar ner huvudet och går lågt med huvudet. Jobbigt men ibland kan jag även dra nytta av det så jag börjar jobba mer och får upp han. Då börjar han med att jobba och han lyfter mer på benen och ryggen. Han är så fin när han travar runt med upphöjd svans som en liten arab (a)
Vi gjorde samma sak som förra veckan. Skillnaden var att vi i dag var 6 st och förra veckan 3 st. Lite trångt men andra ord.
Men det gick bra. Galopperade på kortsidorna i en volt och sedan trav till lång sidan med volt och ltie senare halt.
Sen red vi in på medel linjen och gjorde halter. Super nöjd över min ponny.
Längtar till snön är borta så jag kan börja göra träningar hemma.
Något säger mig att tävlings terminen kommer gå galant för mig och Blackis! (y)
Nu måste bara snön försvinna så vi kan åka och mäta han. Annars får vi inte ens tävla han ;P

Nu ska jag chilla för jag orkar inte sova (A)
Har ont i huvudet och lite sånt. Imon blir det att slappa om inte huvudvärken försvunnit. Vill ju må bra på lördag? :)))))))

Gooo natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0