dag 5

Dag 1- 12 fakta/sanningar om mig.
dag 2-mina mål och drömmar inom ridsporten och irl
dag 3-Mina år på häst ryggen
dag 4-djur vi har haft
dag 5-provridningar och när vi köpte Blackis
dag 6-varför jag håller på med hästar
dag 7-Favorit kläder(vanliga och ridkläder) och favoritstilar
dag 8-5 saker jag gillar med mig själv 5 saker jag inte gillar mig själv med
dag 9-hur mitt liv kommer se ut när jag blir stor.....
dag 10-hästar i stallet där Blackis bor
dag 11-5 favorit saker 5 saker jag itne gillar
dag 12- 10 saker jag itne skulle kunna leva utan
dag 13- avramlingar on the horse back



Mina provridningar innan vi köpte Blackis.
Hade bestämt mig redan innan att jag skulle ha en skäck eller skimmel.
Hittade en fin skimmel på 6 elr 7? år. Sjutk fin åkte och tittade på henne. Hon kunde typ ingenting men jag älskade henne sååå underbart snäll ponny och jätte fin. Dock gick inte mamma och ägaren sams om priset. Hästen hade dåliga hovar så mamma ville röntga den.
Miss zuccini heter hon! Underbar ponny.

Har tyvär inga bilder på henne!:(


Wild wonder.
2:dra ponnyn vi kollade på. En skimmel på 4 år. En liten tjockis hihi. En av de snällaste hästarna jag träffat. Redan när jag kom in till henne gosade hon med mig och skulle slicka på en. Hon kunde dock INGENTING aldrig sett hinder och gått på tyglen. En skogs mulle altså. När vi åkte sen gnäggade hon till och med efter oss.
Iaf när vi tittade på hovarna hade hon fång ränder så mamma ville röntga även henne men ägaren gick itne med på priset  och bla bla bla . Synd för jag älskade den ponnyn :(




Blackis var den första ponnyn jag såg på blocket. Sa till mamma direkt att den ponnyn vill jag ha. Men mamma ville inte ens ringa hon tyckte han såg så klumpig ut. När vi vart å kollat på de andra ponnyerna så ringde hon tillslut på han. Visade sig att han stod på en djur affär mitt ute i ingenstans i skåne land.
Kom dit och fick se en arg liten ponny i sin box. Red han lite och kände mig hemma. Han var otroligt lugn.Hästarna jämte i hagarna busade men han brydde sig inte. Hoppade några skutt och han hoppade jätte härligt.
Ändå kände jag väll att det kanske inte är hästen jag vill ha. Men när mamma frågade vill du ha den här ponnyn sa jag ändå ja. Så en vecka senare åkte vi till skåne igen och bestiktade han. Han var frisk vilket betyde att han blev min. Snacka om att jag vart glad den dagen.
Han var sjukt tjurig ,dum ocsäker och jag fick inte riktigt komma nära han. Nu därimot kryper han vid min sida hela tiden!
Hihi älskar min lilla plutt och jag är så glad att vi köpte han!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0