dag 4

Dag 1- 12 fakta/sanningar om mig.
dag 2-mina mål och drömmar inom ridsporten och irl
dag 3-Mina år på häst ryggen
dag 4-djur vi har haft
dag 5-provridningar och när vi köpte Blackis
dag 6-varför jag håller på med hästar
dag 7-Favorit kläder(vanliga och ridkläder) och favoritstilar
dag 8-5 saker jag gillar med mig själv 5 saker jag inte gillar mig själv med
dag 9-hur mitt liv kommer se ut när jag blir stor.....
dag 10-hästar i stallet där Blackis bor
dag 11-5 favorit saker 5 saker jag itne gillar
dag 12- 10 saker jag itne skulle kunna leva utan
dag 13- avramlingar on the horse back

<p><span style="font-size: large;" mce_style="font-size: large;">saknar dig madison</span></p>
Madison (hete ngt annat men vet inte vad;P )
Mammas häst hon hade. Sjukt fin och jätte snäll.Kommer dock itne ihåg så mycket om han mer än att han var en häst man aktade sig för. Mamma sålade han för att han gillade mest hoppning och hon dressyr. han var dessutom stark och stegra å så. Med sin nya ägare tävlade han rätt högt faktiskt. Dock avlivades han förra året :(
<p><span style="font-size: medium;" mce_style="font-size: medium;"><em>s&aring; s&ouml;t</em></span></p>
Saritza skulle bli min första tävlings ponny. Hon var en liten b-ponny på 124. Sjukt pigg men helt underbar. Älsakde verkligen den ponnyn även om jag trillade av redan första gången jag red henne. När vi åkte till en klinik för att seom hon var frisk så vi kunde köpa henne var hon halt på 3 ben. Enligt ägaren var det vårat fel för underlaget och hur jag ridit henne. Mamma gav henne ett bud även om hon visste att vi kanske aldrig skulle fått henne frisk. Ägaren gick inte med på det så vi var tvugna att ge tillbaka henne :( nu vet vi inte vad som hänt henne...
<p><span style="font-size: small;" mce_style="font-size: small;">saknar dig stig</span></p>
Hige five "stig"
Mammas älskade unghäst. Helt underbar häst som älskade mitt hår och att knuffa in mig i väggen. Verkligen helt underbar.Alltid såå snäll. Skulle blivit min heest. Skulle få tävla han i hoppning och mama i dressyr  tyvär han han ryggskador occh stegrade sig och ja visade tydligt att han hade ont så det blev att avliva han:(

<p><span style="font-size: medium; color: #3366ff;" mce_style="font-size: medium; color: #3366ff;">idag har jag varit hos min farmor och farfar till kl halv 5 sen skulle jag p&aring; disco s&aring; var tvungen att skunda mig. &aring;kte tillsammans med nathalie men det var inte s&aring; m&aring;nga d&auml;r vi var typ bara12.men det var ganska roligt &auml;nd&aring;.<br /> <br /> <br /> <br /> p&aring; bilden &auml;r det min kanin emma</span></p>
Min tjuriga men älskade kanin Emma. Älskade min lilla kanin. Så mysig även om hon hade humör. Blev arg för väldigt mycket om man säger så. Åkte till min gamla farmor när vi kom hem åkte jag med pappa och mamma åkte före oss. När vi snart är hemma ringer mamma och säger att Emma är död. Så hon dog väll av ålder.
Känns fortfarande väldigt tomt utan henne:(
<p><span style="font-size: medium;" mce_style="font-size: medium;">jag och ville</span></p>
Min älskade b-ponny ville. Mamma köpte han som 1 åriing. Fick då orden åsna efter sig men efter ett tag hos mamma kände ingen han !:D
Fick han när jag föddes kan man säga och satt på han för första gången när jag var 3 månader. Tillsammans tävlade vi och gjorde massa roliga saker. Trillade av hela tiden på han :P
Han var verkligen min ponny. Ibland hatade jag han när han bet mig,sparkade mig kastade va mig men nu i efterhand inser man att det var han. Och jag saknar han väldigt mycket. Han fick avlivas pga fång hur han fick det vet vi inte efter som att det inte var mycket gräs i hagen och andra hästar gått där och går där. Men han hade en fruktansvärd fång så det var det rätta att han skulle få traska vidare till trappalanda :(

Karlsfälts Tosca
Min underbara foder ponny. Skulle utbilda henne i 1 år för att hon skulle bli avels häst och ägaren ville ha bedömnings poäng. Helt underbar ponny som inte kunde något när jag fick henne som 4:a åring men lärde sig och blev sketa fin. Ett underbart steg och grymt bra stamtavla. Hoppade som en liten gud och var alltid så underbar. Gnäggade när man kom till henne men hon var också väldigt bestämd. Vägrade gå fram och så.
Ett under att jag aldrig trillade av henne faktiskt. Hon stegrade skit ofta och bråkade :(
Hon fick fång samtidigt som ville och då tog ägaren tillbaka henne efter som jag ville ha en ponny jag kunde rida :)
Saknar henne som bara den!:(

Bubble pop
-Jennifer vi ska åka och kolla på en ponny.En brun c-ponny utan svans
-Fan heller att jag ska ha den ponnyn
-men jo vi åker och kolla på den.
Tänk vilken tur att vi gjorde det! Min älskade ponny. Helt underbar i alla lägen. Så gudomligt fin att det inte går att beskriva. Gjorde allt med henne. Satt bak och fram på henne i trav, i damsist och massa olika saker. Tappade jag balansen gjorde hon halt när jag kom tillrätta igen började hon trava igen. Älskade ponny som jag saknar såååå mycket. Helt underbar verkligen!<3
Fick avliva henne 09/0-09 bara 2 veckor efter min födelsedag:(
Hon hade spatt...:(
<3



Ja mmånga djur och då saknas det ändå några här!
Älskade djur som jag saknar till tusen!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0