dag 3

Dag 1- 12 fakta/sanningar om mig.
dag 2-mina mål och drömmar inom ridsporten och irl
dag 3-Mina år på häst ryggen
dag 4-djur vi har haft
dag 5-provridningar och när vi köpte Blackis
dag 6-varför jag håller på med hästar
dag 7-Favorit kläder(vanliga och ridkläder) och favoritstilar
dag 8-5 saker jag gillar med mig själv 5 saker jag inte gillar mig själv med
dag 9-hur mitt liv kommer se ut när jag blir stor.....
dag 10-hästar i stallet där Blackis bor
dag 11-5 favorit saker 5 saker jag itne gillar
dag 12- 10 saker jag itne skulle kunna leva utan
dag 13- avramlingar on the horse back

Dag 3-
Min år på hästryggen är faktiskt väldigt många nu!
När jag föddes hade mamma redan hästar. En liten shettis hade hon. Han blev min och redan när jag var tre månader gammal satt jag på hästryggen för första gången.
Jag var ofta i stallet och pysslade om hästarna.Shettisen ville stod på ridskolan där han lånades ut som ridskole häst.Självklart var jag där och gosade med han ändå eftersom att mamma hade en stor häst i privat stallet på ridskolan. Dessutom jobbade hon där.
Fast i början jobbade hon på staro. Ett trav stallet.
Iaf, var där väldigt ofta och jag älskade det. Visst blev man biten ibland och trampad på. Någon gång när jag var liten blev jag sparkad på knät och så. Sen har jag blivit sparkad för några år sen i ansiktet. Tur så tog jag upp handen för att klia mig poå kinden och gick ett steg bakåt så kände bara hoven snudda mot handen. Vem vet hur det hade gått annars? ;)

Red på ridskolan när jag var 5-6 år.  Första åren var ju så sega när man bara fick rida i 30 min för att sedan byta av med en annan i gruppen och sen ha teori.
När jag skulle rida ville kommer jag i håg hur arg jag blev på folk som drog han i munnen.
Seriöst en gång var det en kille som drog han i munnen blev skit arg på han och började typ skrika ;)
Om ni vill veta så slutade han bara ett tag efter ;) (haha haha tror dock inte direkt det var därför men ändå)

Hästarna och stallet är mitt hem där jag alltid kommer finna tröst och lugn.
Hör hemma där i allra högsta grad!<3
Jag kmr aldrig glömma stunderna!:)&lt;3<br /> <br /> Ville!&lt;3&nbsp;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0