Alla hjärtans dag! :)

Hejhej
Orkar itne skriva om min dag. Den har vart smått seg hela tiden. Vart så sjukt trött trodde typ jag skulle somna på konfan idag.

Haft dressyr träning på min stjärn ponny. Efter gårdagens hoppning som jag inte var så nöjd över så hade jag inga stora förväntningar i dag.
Men det gick gick riktigt bra. Vi var bara 3 stycken så vi fick rätt mycket hjälp av cicci.
Först red vi fram självständigt. Blackis gick fint redan från början. Sen pratade cicci lite om hästen sidor. Att dem ska vara lika hela tiden och sen hur man gör för att få dem lika. Och att det hör i hop med hästens  sidor.(tex att den är lättare att svänga i ena varvet och ställa m.m).
Sen gjorde vi en övning där vi red upp på medel linjen och skulle skritta några steg och få benen på samma spår och även i en halt.
Blackis är inte så stadig vilket vi måste öva på men det kommer nog :)
Sen gjorde vi en övning där vi gjorde en liten volt på långsidorna och på kortsidorna fattade vi galopp vid a och saktade av vid a /volt vid c-avsaktning vid c.
Sen ut i hörn passering och göra öppna på långsidan.
Blackis var inte så duktig i galoppen men med lite hjälp så vet jag ialla fal hur jag ska träna han i galoppen för att få han lite lydigare och så.
Öppna gick inte jätte bra för vi har aldrig gjort det innan. Men han gjorde det lite smått och jag är nöjd!:)
Jätte bra träning!: D

Kan inte ladda upp filmerna i dag för har inte gjort i ordning dem. Har ju knappt vart hemma men ska försöka fixa dem till i mon!:)

Nu blire plugga tyska och kolla på mammor och minimodeller från igår!:)

Ser ni min näsa att det är en fläck där? Ser ut som en finne men det är typ fräknar. Hatar att ha fräknar. Någon som vill typ ta dem? Lovar kommer inte polisanmäla er för det! (a)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Fin blogg :D



Tävling på min blogg. Vinn valfritt smycke från Kimstore!

2012-02-15 @ 17:32:18
URL: http://m1m1.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0