lite snabbt

Hem kommen från varorp. Tog ut hästarna och gav dem mat. Och vad var speciellt? Jo min lilla ponny fick äntligen gå ut efter 3 veckors box vila. Trodde han skulle få spelet nä rhan kom ut men har jätte duktig. Gick runt och kolla i hagen. Spande in Malte och Tosca på andra sidan vägen. Och candella i hagen jämte. Ibland fick han damp och sprang runt och bockade men har var faktiskt väldigt lugn. Så nu får han gå ute morgon till kväll och när han kommer in kommer han hamna i en ny box. Dr han kommer få stå med sin hag kompis som kommer till vartorp om några veckor.
 
Red även lilla Malte. Red först ut i skogen en stund som uppvärmning och sen i paddocken. Travade lite på fyrkant spåret då han inte får göra massa volter. Efter som att han inte fick göra volter m.m var det svårt att få han mjuk i sidorna. Men efter en stund traglande kom han ner i en lägre form i traven. Dock travade jag inte länge då han stått i 2 veckor. Sedan skrittade jag av honom såklart.
Mamma tog lite bilder när jag red Malte och jag to på Blackis i hagen. Dock ska jag till ridskolan och bygga bana nu så hinner inte ladda upp dem.
Men ikväll kommer dom så kika in då! :D


Lilla Malte. Underbar ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0