hjälp någon?

Sitter och kollar på bett och har länge funderat på det här bettet:
Någon som vet vad det har för inverkan på hästen? Eller vad "pinnarna" är till för haha!
Är det ett bra bett?
 
Funder även på ett hackamore. Tror Blackis skulle fungera rätt bra på det. + att slippa bettet vissa dagar.
Vet att detta kan spänna i deras huvud. Eller rättare sagt trycka på benet mitt i hvudet( förstår ni vad jag menar? kommer just nu inte på vad det heter). Men min tanke då är att variera med valigt bett och hackamore.
Använder ni hackamore? vad tycker ni om det?
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna H

Spränga i huvudet? Har jag aldrig förtalas om, viktigaste när man rider med hack är ju att det sitter tillräckligt högt upp för att inte hamna på den mjuka/svaga delen av mulen längst ner och bryta den, och täppa luftvägarna för hästen. Sitter det rätt tycker jag det är riktigt bra att rida med för att hästen ska slippa bett några dagar i veckan.

2013-04-04 @ 17:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0