gårdagens träning:

Lite sådär efterblivet men jag skriver om gårdagens träning med Chanel nu!
 
Vet egentligen inte vad jag ska skriva. Är i dag ett dygn efter sjukligt glad fortfarande.
Allt gick perfekt. Började självklart med att skritta fram. Skrittade rätt mycketför att få henne mjuk.
Sen travade vi lite och sedan galopperade. Det gick bra men jag hade lite svårt att få fram henne i galoppen då hon inte alltid har framåtbjudning. Dessutom är hon stel i vänstersidan. Men knackade till henne lite och ställde henne endel så efter ett tag försvann stelheten.
På framridningen gick hon inte i någon superform men jag krävde det inte heller. Jag ville mer ha en bra framåtbjudning.
Red sedan lite skänkelvikningar och sådär.Sedan gjorde vi övningar där vi red volter på långsidan. Hade lite svårt i början att göra så små volter. Inte det lättaste att flytta en stor häst.
Sedan körde vi "skänkelvikning på spåret" ( det blir väll öppna eller sluta? hm?)
Och galopp på andra långsidan. Det var då alla pusselbitar föll på plats för mig och Chanel. Helt plötsligt kunde jag sitta ner i sadlen på henne (har inte kunant det innan då hon har så stora steg) men jag satt som en liten prinsessa där.
Och hennes form blev ännu bättre än tidigare. Mer mjukar men ändå bättre. Kunde lättare få fart på henne och flytta henne. Hon lyssnade på allt jag gjorde.
 
Fick jätte mycke beröm att Chanel passa så bra med mig och att hon trivdes med mig. Och att jag var duktig som klarade av att rida en så stor häst eftersom att jag bara ridit ponnysar innan!
Så ja ,jag är sjukt stolt över mig själv och hästen. Tillsammans var vi grymma! :D
Mamma tog inte så mycket bilder för hon trodde dem blev dåliga. Men det var min kamera som gjorde att bilderna såg dåliga ut när man tog dem men när jag man kommer in i play blir dem sjukt bra! men aja. Hon filmade lite så filmer kan jag förhoppningsvis ladda upp imon! :D
 
Som ni ser på bilderna(som är från framridningen) hade jag henne inte riktigt på form!
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0