dagens ridpass m.m


vart  på tävlingarna idag. Trevligt trevlig. NÖÖÖT. Var sjukt kallt.
Åkte till vartorp efter två klasser och red underbara Malte.
Skrittade han mest och han var super fint. Skillnad från i fredags och igår. Helt annan ponny faktiskt!
 
Efter det red jag Chanel. Skulle bara rida lite snabbt och resta på dressyr sadel. Gick megans bra faktiskt. Hon har ingen egen framåt bjudning alls men idag var det lite fart på henne.
Tog lite i alla gångarterna.
Vet inte om jag skrivit det men i morgon är det dressyr träning och jag vägrar att ha en ridskole häst. Förra gången fick jag och ridskole hästen ingen ärlig chans. Inspännings tyglarna åkte på direkt. Han blev spänd av dem och tvingad och kröcka på nacken. Ska jag rida en häst ska jag själv få den mjuk. Mitt arbete ska gå ihop med hästen.
Så jag sa till mamma att jag ville vara med om jag fick chanel annars skulle jag inte rida. (skojade bara) sen så fick jag det ;O
Testade alltså att rida henne i dressyrsadel idag efter som att jag red i hoppsadel förra gången. Så nu taggar vi träning med en sttoooor häst i min ponny grupp!
Fetans!
 
 
Ska duscha och plugga så hinner inte ladda upp bilderna men dem kommer i mon loooovar! :D


Den här hästen ska med på träning imon! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0