Ridpass

Skulle skriva igår men var så himla trött så efter stallet somnade jag nästan direkt.
Var iaf hos min bråkiga ponny. Han bråkade mest hela tiden . Han skulle springa över mig, ville inte lyssna på mig (i stallgången då). När jag tog ut honom i ridhuset och sagt upp var han väldigtf lugn Men i bland ville han inte gå på spåret-.- travade lite och där gick han hur fint som helst. Kunde rida i kort tempo och normalt tempo. Ibland saktade jag av från traven och gjorde halter och sedan trav direkt och även det funkade perfekt.i skritten var han dock bråkigare. Han ville inte göra halt och när han väl gjorde det så började han backa och skulle små hoppa på bakbenen. Vet inte vad det var med honom igår. Idag får han vila. Förhoppningsvis kan vi rida i skogen någon dag. På lördag ska jag nog longera honom och söndag lägga fram någon bom som han får gå över. Tror han behöver lite omväxling och inte bara trava runt i ridhuset hela tiden:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0