känsla,tävla, träna

Hej hej ville bara säga att jag inte har något liv och att jag är sjukt taggad på att få åka till stallet och rida Blackis.
Vill ut och träna, tävla och ha kul!
 
Har kollat lite på tävlingar i höst tyvär är det ett stort uppehåll och sedan några tävlingar i kalmar i november. Dock är det lite långt att åka och känns inte riktigt lönt att kasta ut Blackis på tävlingar efter vilan.
Nej denna terminen ska vi chilla.
I vinter komemr vi träna sten hårt. Muskler ska bildas både på ponnyn min och min kropp.
Så när vintern är slut och tävlingarna startar igen kommer vi vara starkare än någonsin och vara redo för det. Vårat mål ska vara att följa känsla och trivas tillsammans på tävlingarna, för att sedan klättra i klasserna.
 
Har alltid sagt att vi måste skynda oss på och klättra i klasserna. Vill tävla msvB men nu har jag insett att det inte är det viktigaste. Jag vill haflyt genom rundorna, jag villa tt allt ska kännas bra. Känns det bra? ja dåkommer vi långsamt klättra upp i klasserna. Tror man tjänar mest på det i längden.
 
Dessutom kan vi juäven tagga lite extra då Blackis inte räknas som unghäst nästa år. Vi kommer alltså få vara med och tävla de riktiga klasserna och tävla om placeringarna. Spännande 

Så kan ni även få veta att jag är livrädd för omhoppnings svängar. Tur att Blackis är så duktig och klarar så pass mycket själv! Haha :D
 
 
Kan säga att jag red sjukt dåligt här. För långa stigbyglar, aldeles för rak i ryggen och bakåt lutad (därav att jag inte följde med riktigt i sprången), red inte med något stöd i ytter tyglen.
KAN också säga att jag rider myyyyycket bättre nu.
Men som ni nog ser hade vi ett bra flyt genom hela banan. Lite väl hög fart men han klippte hindrena bra och hade en grym inställning! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0