arg ponny!

Blackis har inte haft någon bra vecka. Han har för det mesta vart arg och tjurig hela tiden.
Idag bråkade han i boxen. Var arg hela tiden. Sjukt störande. Känns som att han inte trivs i vartorp just att stallet är så stor, det är alltid folk där och kanske blir det för mycket?
Känns inte alls bra iaf men samtidigt måste han kunna stå i alla sorters stall....
Iaf red jag lite idag. Skulle rida ut men det var en traktor på åkern som går jämte vägen. Den vart lite läskig så vi vågade inte ta ut honom med tanke på att det var första gången för honom att rida ut.
Red därför i ridhuset. Framridning gick jätte bra även om han gick lite under sig med huvudet.
 Sen tänkte jag testa galoppera något varv för första gången på ca 8 veckor.
 Slog slint på honom i huvudet och han bara for i väg. Sen bråkade han, ville inte gå fram, backade, skulle dra iväg i fattningen. Stannade han mot väggen men nej det funkade inte det heller. Tillslut blev jag så sjukt arg att jag tog tag i honom på riktigt.
Så han inte kunde få någon genväg att krypa igenom. Lyckades att galoppera några varv även om det kanske inte såg så snyggt ut.
Han har inte heller riktigt musklerna för att klara av det...Han orkar lixom inte riktigt bära upp sig. Men det gör inte att han uppföra sig hur som helst.
Vet inte hur rörigt inlägget blev. Så sjukt arg på Blackis så det finns inte. Har inga ord för ridpasset heller. Ena stunden gick han fint och andra bråkade han som en gris.
Får sevad jag hittar på med monsteret imon. Kanske bara går lite med honom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Sista chansen!! Kom igen nu!! :D
http://cavallii.blogg.se/2012/october/j-sista-chansen.html

Om du inte vill vara med och tävla ställ då gärna en fråga i min frågestund!! :D
http://cavallii.blogg.se/2012/october/j-fragestund.html

Gör även Bloglovin byten, komentera på min blogg så löser vi det :D

(Ber om ursäkt om ni har fått denna kommentar innan eller om ni inte vill ha reklam!)

2012-10-13 @ 14:02:22
URL: http://Cavallii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0