tävlingsresultat

hej hej tänkte skriva lite om tävlingen och hur klubben jag tävlade på var.

Tävlade ju 80 och 90.
80 gick grymt bra. Red för allt jag kunde Blackis kämpade och litade på mig. Kändes verkligen super och banan var ätt enkel. Vi var felfria! :D
Underbart

90 gick mycket sämre. Det var en lång vila mellan klasserna och Blackis som vägrar stå i transporten stod i solen och blev varm. Han vägrade dricka också-.-
Så han var rätt trött och tjurig. Framhoppningen gick inte jätte bra för han började tveka hela tiden. När vi skulle gå in på 90 så vägrade han gå in på banan sen vare katastrof. Nej men kom till 2:an och jag verkligen red men han stannade på 2:an. Sen stannade han på 4:an 2 gånger också så vi blev uteslutna. Men jag är nöjd ändå.

Tävlingen var katastrof.
1. parkeringen var mega liten sen fick man parkera på en kant som man knappt kom ut från. Det fanns ingenstans att rida fram på. Bara i ridhuset men där kan man ju bara vara 6 st.. Så man fick rida på en grusväg där transporterna.
2.Ridhuset var jätte litet och trångt.
3. dommaren var  helt virrig. viste inte vem som var på banan ,vem som vann,när vilken häst skulle gå in,sa fel väldigt ofta och ja gjorde alla förvirrade.

något annat som störde var alla ungar som tävlade. Många fattade inte att man alltid går åt höger och att dem som galopperar och travar har företräde till spåret. Det störde mig nästan mest.

Men själva tävlingsbanan var väl fin och bra!

Kommer nog inte åka dit igen men vi får väl se....

Film kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0