polen+koncentrationsläger

Hej hej lång text om allt.
Fredagen:
Åkte bil ett tag och kom sedan till båten. Delade hytt med nathalie och maja och vi + matilda och angelica gick runt på båten,var på affären och satt å snacka.

Lördagen:En buss hämtade upp oss utanför båten. Det var en som guidade oss runt i polen.
Var väldigt fint där. Alla hus var faktiskt väldigt vackert där. Sen kom vi till stället vi bodde på. Åkte sedan till någon stad där vi gick runt och kollade lite. Gick upp i ett torn på en kyrka med 410 trappsteg. Fett jobbigt och att sedan går ner för alla de där trappstegen var något läskigt. Var även i en kyrka och kolla på orgelkonstert typ.
Lite senare var vi och shoppade i en stor galeria. Sjukt billigt var det där.
Visar bilder på de jag köpte sen.

söndagen: åkte och kollade på koncentrations lägret. Först kollade vi på en film om det som hänt. Sjukt. Fick en inblick där hur det såg ut och avd som faktiskt hänt. Att sen se det var rätt sjukt. Dock hade de lite bätte än jag förväntat mig. Jag hade inte räknat mig att de skulle få mat och ja vissa saker. Inte för att de var bra men jag trodde de skulle haft med lite värre.
Sååå sjukt vare såg gas kammaren, kremiringskammaren(stavning? där man eldar liken)
Ett tåg där kvinnor fick åka i . De trodde de skulle få jobb (jobb= bättre möjligheter) istället åkte runt lägret och blev gasade så när de kom tillbaka var de döda :(
Sen var de även massa skor från alla möjliga personer. Tex från små små barn och vuxna männ.
Usch :(((

Måndagen: Var och badade på aqua park. Rätt kul även om maja och nathalie höll på att dränka mig hela tiden. Riktiga mobbare de dära! ;)
Åt lite och gick sedan på en marknad. Köpte armband till mig och ett halsband till min lille bror. Köpte även 2 par solglas ögon pilot solglas ögon och ozzy osborn (stavning?) glasögon haha! :D
På kvällen åkte vi till båten igen och där chillade vi bara. Jag,maja ,nathalie,matilda,angelica, robin och gustav var på resturangen och fikade,tjockade oss på affären titta på tv i hytten och lite sånt.

Och i dag kom vi hem typ vid 11 :) Så skönt :)

Här kommer bilder från koncentrations lägret de andra bilderna kommer i mon!:)

I detta rummét fick kvinnorna sitta. Detta var tydligen lyxigt då det var som halm eller något under. Det blev lite mjukt då.
Bilder över är några av skorna.


En av barackerna.
Bilden under är någon som grävt en grav för att slänga ner någon i den. Personerna fick själva gräva sina egna gropar sen sköt någon dem så de trilalde ner i groparna. Sååååå hemskt =/

så såg det ut när de åt (bilden under)



så såg en av de ut.På papprena står det fakta som de skrivit.


En av "pyamaserna" såg ut och skorna.

Har många mer bilder. Men dem kommer imon. Detta jag laddade upp nu är ingenting. Imon får ni se bilder på sängarna,gas kammaren, toan m.m

Bara att se det var lite läskigt tänk att uppleva de usch =/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0