dag 4

Dag 1: Min högsta önskan inom ridningen och med Blackis
Dag 2: 30 korta fakta om mig och min ponny

Dag 3: Mina och Blackis mål
Dag 4: hur jag förbereder mig inför tävling
Dag 5: Dröm hästen.
Dag 6: 10 saker jag "stör" mig på inom ridsporten
Dag 7: Tre stall jag skulle vilja besöka
Dag 8: 5 rädslor med ridsporten.
Dag 9: 5 posetiva och 5 negativa saker om Blackis
Dag 10: Fem negativa och fem positiva saker med mig själv.
Dag 11: Favorit utrustning
Dag 12: Min utrustning.
Dag 13: stallet
Dag 14: Sju saker jag vill köpa just nu.
Dag 15: 25 saker jag vill testa på innan jag dör

hur jag förbereder mig inför tävling:
Först kollar jag startlistorna och kollar vilket häst nr Blackis har letar sedan upp min tävlings mapp där jag har pass,tävling resultat,grönt kort,kvitton, och nr lapparna i sen fixar jag nummret. När jag gjort det kan jag tänka riktigt.
(mappen finns att köpa på hööks. På deras hemsida går ni in på övrig tävling under tävlingsutrustning mappen finns i blå och brun ,jag  har den bruna.)

Sen putsar jag stövlarna och all utrustning Blackis ska ha.
Helt mentalt så funderar jag väldigt mycket.
i dressyren brukar jag springa runt på köks golvet. Springer hela programet. Försöker gå igenom hur jag ska rida vad jag ska göra och hur jag gjort på träningarna. Intalar mig själv att det ska gå bra.

I hoppningen så bestämer jag mig för hur jag ska rida. Hur jag ska arbeta och vadm in hopptränare sagt att jag ska göra. Försöker gå igenom för mig själv vad jag och Blackis gjort bra under träningarna.Tar även ut de negativa sakerna så jag kan säga till mig själv att jag inte får göra så.
Dagen efter så tänker man bara på det man bestämde sig och jag är en sån som blir arg på mig själv om jag inte gör som jag ville på tävlingen.

Hoppas ni förstår vad jag menar för det blev lite rörigt hehe! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0