dag 2

Dag 1: Min högsta önskan inom ridningen och med Blackis
Dag 2: 20 korta fakta om mig och min ponny
Dag 3: Mina och Blackis mål
Dag 4: hur jag förbereder mig inför tävling
Dag 5: Dröm hästen.
Dag 6: 10 saker jag "stör" mig på inom ridsporten
Dag 7: Tre stall jag skulle vilja besöka
Dag 8: 5 rädslor med ridsporten.
Dag 9: 5 posetiva och 5 negativa saker om Blackis
Dag 10: Fem negativa och fem positiva saker med mig själv.
Dag 11: Favorit utrustning
Dag 12: Min utrustning.
Dag 13: stallet
Dag 14: Sju saker jag vill köpa just nu.
Dag 15: 25 saker jag vill testa på innan jag dör



1.Blackis föddes i tyskland men har även bott i polen och danmark innan han kom till sverige
2.Jag var inte jätte förtjust i Blackis när vi prov red han. Antar att jag sa ja till att köpa han bara för att han var skäck och att jag ville ha en ponny.
3.När vi köpte Blackis var han strykrädd. Man kunde knappt röra han utan att han blev rädd.
4.Jag har ridit sen jag var 3 månader.
5.En gång när jag var 3-4  år trillade jag av min shettis på en grus väg och blev så rädd att jag inte vågade rida på ett halvår.
6.Första gången jag tävlade var när jag var 9 jag var yngst och fick väldigt mke uppmärksamhet av det, Cooolt! :D

7.Många har sagt att Blackis kommer bli en super bra tävlings ponny även om de bara sett han några få gånger.
8.Innan jag köpte Blackis ville jag bara hoppa men nu är jag helt klart kär i dressyren.
9.Jag har aldrig gillat att rida ut i skogen men med Blackis älskar jag det.
10.När Blackis blir glad gör han halt hoppar rakt upp med frambenen och sen lite efterblivet upp med Bakbenen
11.Blackis brukar se arg ut i boxen. Verkligen sjukt arg men han gör aldrig något mot en.
12.Om Blackis tycker det går försakta när vi rider ut eller jag går på banan med han så huggar han efter en och då blir man lite förvirrad och han tar chansen att börja springa.
13.Jag älskar att ha unghäst. Det är ibland jobbigt men också underbart. Att verkligen se förändringarna och alla knäppa ideer som hästarna kommer på.
14. Skulle jag inte hållt på med hästar skulle jag spelat fotboll, gymnastik och antagligen badminton.
15.Min mamma har alltid haft hästar ,därför har jag alltid vart i stallet.
16.Jag tycker det är läskigt att vara i stall när det är mörkt.
17.Blackis älskar djur. Han brukar stå och slicka på katten och mysa med henne. Han är alltid nyfiken på hundarna även om dem aldrig vågar gå fram till han.
18.Blackis är en gotte gris. Han vill ofta inte ha "vanligt" häst godis. Men han älskar saft, morötter, applen, daim, kakor och spån. Han hatar just de godiset jag har hemma och brunt bröd. Min ponny har smak!: D
19.Blackis älskar att räcka ut tungan på kort.
20.Ibland har jag dagar då jag kan tycka att hindrena är sjukt höga även om de bara är 80- 90 cm medan jag andra dagar tycker det är jätte lågt28.Jag brukar ha massa ideer om vad jag ska göra på ett ridpass men när jag väl rider vet jag inte vad jag ska göra.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej fin blogg! Vill du göra byte via bloglovin?

+ Att kommentera och fråga varann saker på varandras bloggar? :)

2012-05-15 @ 14:36:19
URL: http://ponnietjejer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0