bråkig ponny,.

Idag var min ponny hur bråkig som helst.

Ibörjan gick det bra som alltid. Skrittade fram ,lite trav på volet och även mycket snett igenom.
Lite galopp och sen började jag rida lite mer på riktig i arbetstrav.
Gick mega bra i början. Han gick verkligen super fint. Sen började jag med skänkel vikningar. Det är bra de att han tar min skänkel fel och tror att vi ska fatta galopp och då försöker jag hålla i ytter handen och då går han snett men han flyttar ju inte sin Ruuumpha. Så då lägger jag spöt på han rumpa men då tror han att vi ska trava.
Förstå vilken ond cirkel vi är inu....

Frågar mamma hur jag ska göra men hon sägegr bara -det behöver du inte göra i dag ,jennifer. Du ska på träning imon så rid vanligt nu eller -men bara rid och skit i dina skänkel vikningar.
Vi kommer aldrig att lära oss det när vi inte får hjälp

Det värsta med att ha unghäst är att allt blir så jobbigt.

Önskar jag hade haft en annan ponny istället. En jag kunde tävla med och ja utvecklas på ett helt annat sätt än med Blackis.
Men samtidigt är Blackis underbar.Jag älskar han och skulle aldrig få för mig att sälja honom. Och jag skulle hellre sluta med allt som heter tävling bara för att få vara med honom!

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0