Ridpass!

gårdagens ridpass.
Red upp till hagen för att rida lite dressyr. Han var väldigt pigg och ville springa..snabbt.
Gräset var halt så det vart lite läskigt.
hehe
 
Kunde inte ta i hans mun. Han var sjukt stel. Det var verkligen hemskt till en början men efter väldigt mycket krabb kortade jag tyglarna och tog i honom. Fick ha hårdare händer och vara mer bestämd. Vill inte ha hårda händer men han behöver det- Dessutom behöver han veta att jag bestämmer och inte han.
 
Travade runt lite och försökte få honom mjuk så jag kunde lätta på handen. Gick lätta lite i slutet.
Han gick fint när jag började rida och var bestämd men han var absolut inte mjuk i munnen. Hoppas det är väder så jag kan rida lite dressyr i dag med. Hoppas då på att kunna ha en lättare hand och att han ska lyssna på mig bättre
.
bara 18 dagar kvar till div III dressyr. Bilden är från våran gemensamma träning ett tag innan den första deltävlingen.
Visst passar han fint i grönt? Lööööve!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0