otur+ ridpass

Kan börja såhär. Dagen har vart katastrof. Som jag skrivit innan var det dressyr träning som stod på schemat.
Hela otursdelen började med att våran bil inte fungerade. Gick inte starta hur vi än försökte. (enda bilen med dragkrok alltså enda bilen som kan dra transporten)
Slutar med att vi får låna en bil av min farbror.
Bärgnings bilen kommer och hämtar bilen och pappa följer med. Han tar med sig mammas nycklar.
När jag och mamma ska till stallet inser vi att transporten är låst och pappa har mammas nyckel.
Extra nycklarna är självklart borta.
Som tur är har vi två transporter då vi fortfarande inte sålt den gamla.
Förstå vilken panik vi hade! ;)
 
Dressyr träningen:
Ett lugnt pass då hästarna inte gått på länge.
Först lite skritt vilket Blackis fixade perfekt.
Sen trav och galopp på en volt. Mycket ställning och sits arbete ,att sitta rakt och titta framåt.
Ja mest grunderna helt enkelt.
Blackis gick jätte bra även om det ibland blev så att han inte orkade bära upp sig.
När han blir trött vill han bara ge upp som idag. Han tröttnade började bråka, ville inte stå still ,kastar sig åt sidan, vägrar gå fram,bockar och ja dummar sig.
Men han gick mycket finare än vad jag trodde han skulle. Och jag är super nöjd över han.
Mamma "glömde" ta  kort. Tar lite kort på han när vi longerar han imorgon! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0