Första dagen

Första riktiga dagen i vartorp. Känns konstigt att vara i ett så stort stall. Kan inte säga om det var som jag tänkt mig eller inte.
Har faktiskt inga tankar alls mer än att jag gillar stället.
Lagom stora boxar,stor sadelkammare,ridhus, ridbana, massa söta hästar och ja det finns massa saker som är bra och än så länge vet jag bara 2 saker som inte är bra!
1. hagarna är inte jätte stora och lite steniga (dock är jag lite bortskämd då hagar i dädesjö var enorma men där fanns det ju bara 3 hästar. Alltså ett litet stall.
2. spindelnät överallt. Jag hatar spindlar.
haha! ;)
Nej men stallet är mega bra.
 
Cyklade till stallet och som ni förstår så överlevde jag.
Det var sjukt jobbigt.
I stallet mockade jag först och sen borstade lite och ja typ gick runt och kollade var allt fanns och försökte lära mig stallet.
Blackis var väldigt jobbig. Fick han ingen morot försökte han huggas och bråka. Han försökte smita ut genom box dörren och ja var allmänt jobbig. Inte konstigt när han står instängd i en box. Kan inte vara allt för kul!
Mamma ger han medicin efter jobbet och lite sådär.
 
Ikväll är det hoppträning på ridskole häst. (om nu cicci har läst mammas sms och förstår att jag vill var med, men det blir nog inga problem)
Tog bilder på hästarna i stallet. Dom kommer lite senare men här är en! ;)
 
Fööölis! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0