dagensridpass

Ja vad ska man säga. Vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta över dagens ridpass.
 
Skrittade till hagen. Red väldigt mycket skritt. Ett varv på en stor volt med långa tyglar sen kortade jag tyglar och samlade ihop honom lite. Vilket idag var väldigt lätt att göra.
Skulle börja trava men då tjurade han ihopg och körde en bakut.
 
Fick fram honom i trav och på ena sidan av volten bråkade han. Stegrade(bara lite lätt men högre än vad han brukar göra) Efter att jag vart sjukligt bestämd mot honom gav han efter och varhelt underbar.
 
Sen ville jag galoppera så jag letade upp ett ställe i hagen som det var lite planare på men där stod även hindrena. Jag som inte kunde hålla mig travade Blackis mot två bommar som låg på varandra. Dem hoppade han över. Så vi kom på dem några gånger i trav och sedan galopp vilket han tyckte var mega skojsigt.
Hahah söte.
Tog liet enkel galopp och gick väldigt väldigt fint.
Så att jag hade en starkare hand och mer bestämd hand igår gör att han blir mjukare. Han förstå dessutom att JAG bestämer och inte han..
Imon blir det skogen..
Mycket galopp! :D
 
 
Känns som att jag inte laddar upp bilder från ridpassen men skäms över bilderna. För visst är kameran med dock har Blackis sin mage kvar så bilderna ser väldigt konstiga ut....haha
Bilderna är inte jätte bra men hoppas de duger! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0