Ville! <3


Insåg just (igår kväll tidsinställt inlägg) att jag inte skrivit så mycket om just Ville!

Så gör det nu lite kortfattat.
Ville är en shettis min mamma köpte när han var 1 år. Alla kallade han för en ful liten åsna typ.
Efter bara ett tag kunde de personerna inte känna igen honom . total förändrning.
När jag föddes blev han min och redan när jag var 3 månader satt jag på han för första gången.
Vi flyytade han tillridskolan där han fick börja som ridskole häst. Även om vi ägde honom.
Han hade spatt i sitt ben vilket gjorde att han ibland hade ont och var lite tjurig det visade han genom att kasta av folk och fick då namnet avkastakungen. När jag var 3-4 år trillade jag av han och släpades lite efter han på en grus väg vilket gjorde att jag inte red på ett halv år -1 år.
När jag sedan började på ridskola red jag han gen och vi tävlade första gången när jag var 9 år.
Varje lucia uppträdande på ridskolan var jag å mamma med på honom mamma körde vagn och jag satt och vinkade till publiken haha :D

För några år sen blev han pensionerad och fick flytta till en kompis som sälskaps häst.
Dock fick han efter bara något år flytta till "vårat" stall då deras ponny fick avlivas.
Jag börhjade rida på honom lite smått igen och självklart lurade han mig och kastade av mig. Jag som trodde jag var erfararen hehe nej inte alls!

För ca 2 år sen hittade vi han i hagen med fång. Det försvann efter ett tag men kom tillbaka när han gått ute och ätit gräs i några dagar. Därför beslutade vi att avliva honom  vilket var sjukt tung då han är den jag lärde mig rida på och han jag har alla minnen med!
Han var typ 20 år när han avlivades.
Och världens coolaste ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0