Skogen

Idag har Blackis något allvarligt problem, nämligen jagvillvaramedminflickvänn  problemet.
Ställde upp han igången (idag på andra sidan än var vi brukar ställa upp honom.)
Han vill inte stå stil och var orolig.
Hoppade upp och skrittade iväg. Han var väldigt lugn men så fort vi kommit ut på vägen skulle han inte gå frammåt försökte svänga för att gå mot hagen. Tog LÅNG tid innan han blev sitt valiga jag. När vi kom ut på grus vägen kom han på att det är där vi travar. Så lite försiktig ökade jag han till trav. Han var glad och pigg men inte samma tramp som han brukar. Men han kändes lugn och cool och hade helt glömt bort tanken att vända om till hagen så jag testade lite galopp
Gick bra och det var såå mysigt.
Tills han blev rädd för något. Han satt ner alla 4 hovarna men helt plötslig åkte hela kroppen bakåt.
Haha söööte.
Dock blev han helt fjantig på den vägen så det blev ingen mer galopp. tavade lite lugnt och sakta tillbaka mot min mamma och min lill kusin som idag var med!:)

På förmiddan var jag i stallet på hajken vi i us håller.
Råkade försova mig hehe. Barnen var indelade i grupper där vi ledare hade varsin grupp. Sen skulle vi gå en(lång) runda med stationer på vägen.
När vi hade gått upp för världens största ås(backe) Sa en i min grupp. Jag har tappat mina badkläder. Så det var bara att gå ner för åsen och leta. Hittade dem långt borta och att sedan kämpa sig upp för åsen var nog det värsta jag gjort haha!
Motion så det räcker för mitt liv!

Shaoo! :)
st 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0