kür- clinic

Var på kür-clinic igår.
Vi i div III laget skulle åka dit med lagledaren.
(En kür är ett program man själv sätter ihop och sedan lägger till egenmusik på som ska passa tempot och rörelsen i programet. Clinic är att de visar hur det hela går till)
Så det var en tjej där som red på en ponny som inte var så jätte bra utbildad än. Alltså väldigt grön i det hela. Hon hade tydligen vunnit mycket tävling och gjort egen kür.
Hon hade även med sig en tjej och hennes ponny som hon hjälpte i ridningen med.
Så hon visade med hjälp av tjejen och ponnyn hur man gjorde en kür.
Sen fick vi veta hur man skulle göra musiken till och tips om hur man ska tänka när man själv gör en kür.
En kür ligger på sm för d-ponny alltså är det en lång resa innan jag får göra en riktig.
 
De här två ponnysarna var super fina och ryttarna var jätte duktiga.
När man såd dem blev man så motiverad om att kunna göra allt de gjorde själv. Öppnor,slutor och piruetter.
Tog in lite hur de satt och hur de använde hjälperna så nästa gång jag rider riktig dressyr på Blackis ska jag absolut testa rida sem dem! :D
Någon gång ska vi också lyckas! :D <3

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: gör det för att det är sjukt roligt och nyttigt! Har alltid ridit på lektionspållarna och kommer fortsätta göra det så länge jag bor kvar i kalmar. När jag skaffade häst var det inget som ändrades mer än att jag hade en egen att rida på utöver de andra.
Vaddå ingen tid och ork?.. det är ju inte precis som att det tar en hel dag att rida sin egen häst?

Gilla inte uttrycket Vi och dom. :s -Finns inget sådant hos oss..

Jo, jag gillar variation, haha ^^

2012-06-30 @ 23:02:37
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0