För och nackdelar med min ridningar.

Som alla andra har jag både för och nackdelar i min ridning:
 
-Jag vill lära mig och ta till saker. Säger någon något om min ridning så lyssnar jag och tar till. Jag tittar på folk när de rider och spanar in alla detaljer jag själv inte brukar göra för att sedan använda i min ridning. Intre alltid det funkar men då har jag ju lärt mig vad Blackis inte gillar/gillar!
 
-Jag är väldigt lat. Jag vill gå direkt in på saker jag själv inte kan. Försöker skippa grunderna som självklart är grunderna till att jag ska klara av ryggning m.m Efter som att Blackis inte kan sånt vill jag  lära han med en gång. Att det är mer arbete än att rida runt på en volt och öva på ställning har jag nog inte fattat. ;)
 
-Jag har en väldigt bra hand och känsla. Kan lätt anpassa mig direkt när jag hoppar upp på en häst. Och oftas få dem på tyglenefter bara några steg. Har lätt för att vara stadig på handen för de hästar som behöver det men också rida mycket med händerna för de hästar som behöver det.
 
-Vill ofta börja med nya grejer hela tiden. Vill lära mig allt med en gång. Inte så bra då hästarna lätt blir förvirrade och blandar ihop de olika momenten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0