Klubb dressyr!

Hej hopp,
Lite om tävlingen i dag.
Framridningen gick super. Han kändes inte som sig själv riktigt men han var ju sjuk för bara typ ngn vecka sen så ah.
Han gick jätte fint verkligen och koncentrerade sig på bettet.
När vi skulle rida på dressyrbanan var han lite stel och sådär men när jag väl fått startsignal gick det jätte bra.
Men han började bråka med galoppen och sådär-.-
Lyckades få tillbaka han efter en stund men då hade jag fått avdrag från tre galopp moment.
Men i det stora hela gick det super och jag är mega nöjd.
Fick  59.3% och det var väll en rättvis bedömning för ritten.
Vad jag är arg för är att Lisa en liten shettis som inte gick på tyglen fick typ lika mycket som mig. Visst ryttaren är typ 9 år och super liten men det gör inte att dommaren ska ge henne mer för det?
Är tjejen med i en tävling ska hon få en rättvis bedömning  och tåla att hon inte får hög % -.-
(hon är ju jätte duktig men har inte lärt sig allt med böjning och ställning så inget emot henne bara "dommaren")
En annan häst som var efter mig bockade, fattade fel galopp, gjorde plötsliga avsaktningar. Såg inte alls bra ut men självklart fick hon mer än mig.
Jag bryr mig inte om en placering, men för mig är det noga att jag ska få en rättvis bedömning. Ingen ska få högre procent än mig om dem inte förtjänar det.
Dock var det inte en "riktig" dommare men det kvittar. Jag blev/är galet arg.
Så nu tänkar jag skippa allt som heter klubbdressyr på ridskolan. Satsar på loka hopptävlingen som är veckan efter polen resan alltså näst nästa vecka. Veckan efter satsar jag på dressyr tävling i vetlanda! :)



Film och bilder kommer sen!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0