dagensridpass!

Hej hej!
Vart i stan i dag visar bil på dew jag köpt senare!
Dagens rid pass iaf.
Först gick han hemskt vägrade lyssna och så fort jag rörde med skänklarna fick han damp och slog upp huvudet.
Men jag galopperade och galopperade ett tag tills han blev trött.
Sen tog jag tag i han riktig men väldigt hårda händer. Han lyssnade åp  mig då och efter bara en stund kunde jag lätta och rida med lättare händer.
Kanske inte låter så bra att man rider med hårda händer och att det inte ska behövas men när Blackis har spöken i huvudet som vi säger måste jag tyvär det och han funkar.
När jag sen lättar av fattar han att han inte kan springa runt som en loser!
Fortsatte och galoppera och övade på att göra galoppombyten. Han kan det inte så istället red vi på en åtta och varje gång jag red in på medellinjen(i galopp förstås) saktade jag av och fattade ny galopp direkt.
Slutade med att vi kunde fatta ny galopp efter bara ett trav steg vilket är väldigt bra!

Gjorde även lite ryggning och det gick super även om vi inte har gjort det jätte mycke innan.
Gjorde bara lite för att se om han kom ihåg.
Sen testade jag även på att göra bak delsvändning i skritt gick super! :)
Duuuuktig heeest! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0