anmäld!

Hej hopp,
Anmäld till min FÖRSTA loka tävling nu med Blackis. Den är i braås  på ridskolan så nu satsar vi på att få iaf 1 felfri runda. Anmäld till 80 clear round ( = LD) och 90 clear round( = LC)
Får inte tävla med två faser och sånt dära( om hoppning och chans att bli placerad) Blackis är ju bara unghäst :)

HOPPTRÄNINGEN:
Hopp träningen gick super i dag. Först hoppade vi fram lite och det gick bra dock var han väldigt pigg. Sen hoppade vi 3 olika banor och Blackis som inte mått så bra innan kunde inte hoppa jätte högt ? att vi kanske inte är riktigt redo än att glänsa på vissa hÖJDER. Hoppade iaf 70 80 och 90. Först var han sjukt pigg fick knappt stopp på han men för engångs skull red jag verkligen. När han stannade på grinden släppte jag han inte från sidan även om jag höll på att trilla av. Och när jag är lite mer vaken vet Blackis att han kan lita på mig att hi ndrena inte kommer och biter han i nosen.
Andra banan blev han lite tröttare och jag som alltid sitter och bromsar fick ändra om ridstilen och börja gasa och driva mera. Gick inte jätte bra då han inte fick till avstånden och sånt så det var lite svårare att följa med men det gick ändå super.
På 90 gick det jätte bra. Fick gasa på ännu mer nu och det gick super.
Så glad över lektionens helhet.
Är verkligen taggad nu inför tävlingen som är om 2 veckor! (Y)
Mamma var (sjölvklart -.-) helt inne i hoppningen så hon glömde att filma /ta kort -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0